در روز هفت گردو بخورید تا سالم بمانید

بنابر یافته‌های محققان آمریکایی با توجه به میزان آنتی‌اکسیدان مرغوب موجود در گردو از این پس باید آن را سلطان آجیل‌ها بنامیم. این محققان توصیه می‌کنند تا با مصرف روزانه هفت عدد گردو از فواید بیشماری که گردو برای سلامتی به همراه دارد، بهره‌مند شوید.
 
آفتاب: جو وینسون از دانشگاه اسکرانتون سلنفرانسیسکو در مورد خواص گردو چنین می‌گوید: "گردو بالاتر از سایر آجیل‌ها از جمله بادام زمینی، بادام و پسته قرار می‌گیرد. میزان آنتی‌اکسیدان موجود در گردو تقریبا دو برابر بیشتر از میزان آن در سایر آجیل‌هاییست که به طور معمول مصرف می‌شوند، ولی با این وجود متاسفانه مردم زیاد به خوردن گردو رغبت نشان نمی‌دهند. در پژوهش اخیر پیشنهاد شده تا مردم برای داشتن رژیم غذایی سالم‌تر بیشتر از گردو استفاده کنند."

وینسون در ضمن تاکید می‌کند که در کل آجیل‌ها دارای فواید تغذیه‌ای فراوانی هستند. آجیل‌ها حاوی مقادیر فراوان پروتئین باکیفیت می‌باشند که می‌تواند جایگزینی برای گوشت باشد. به این مورد باید ویتامین‌ها و مواد معدنی، فیبر رژیمی موجود در آجیل‌ها را هم اضافه کنید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف میزان کمی آجیل یا کره‌ی بادام زمینی می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، برخی از انواع سرطان، سنگ کیسه‌ی صفرا، دیابت نوع ۲ و بسیاری امراض دیگر موثر باشد.

به گزارش فرارو،آنگونه که آقای وینسون می‌گوید آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو دو تا پانزده برابر قوی‌تر از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین E هستند. ویتامین E خود از لحاظ دارا بودن آنتی‌اکسیدان مشهور است.

این یافته‌ها در دویست و چهل و یکمین نشست انجمن شیمی آمریکا در کالیفرنیا ارایه شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر