مصرف كربوهيدرات ها، استرس را كاهش مي دهد

مصرف كربوهيدرات ها سبب آزاد شدن ماده سروتين در مغز شده و ايجاد آرامش مي كند.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: استرس يكي از عوامل تأثيرگذار بر شيوه زندگي بوده و رژيم غذايي متعادل و تمرين تنفس عميق، ساده ترين و به صرفه ترين روش هاي كنترل استرس است.
سعيده معاني با اشاره به اين كه بعضي از غذاها به واسطه ويتامين ها و املاح، خود سبب كاهش استرس مي شوند، افزود: برنج، ماكاروني، سيب زميني، نان، ذرت بو داده و كلوچه هاي كم كالري از جمله مواد غذايي هستند كه استرس را كاهش مي دهند و براي رهايي از استرس توصيه مي شود كه افراد معادل يك ليوان ماكاروني، برنج و يا يك عدد سيب زميني مصرف شود.
وي تصريح كرد: استرس سبب ايجاد گرفتگي عضلاني و يبوست مي شود و توصيه مي شود براي جلوگيري از اين امر مواد فيبر دار مصرف شود تا حركات دستگاه گوارش تنظيم شده و روده ها به خوبي كار كنند و بايد در غذاي روزانه حداقل 25 گرم فيبر وجود داشته باشد.
اين كارشناس تغذيه ادامه داد: ميوه ها، سبزي ها و غلات سبوس دار، منابع بسيار خوب فيبر هستند و بهتر است كه در وعده صبحانه، از ميوه، غلات كامل و نان هاي سبوس دار مانند سنگك استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: توليد سروتين در مغز به نوع تغذيه بسيار حساس است و مصرف بيشتر سبزي ها، توليد سروتونين را در مغز افزايش داده و به افرا دكمك مي كند تا بر استرس خود غلبه كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر