حل معمای لاغری بر اساس گروه خونی!


در مقدمه کتاب دکتر آدامو تحت عنوان "متناسب با گروه خونی خود غذا بخورید" چنین نقل شده است : "آیا هرگز دو انسان که دقیقا مثل هم باشند دیده اید؟ (به جز دوقلوها) آیا اثر انگشت هیچ دو انسانی مثل یکدیگر است؟ تن صدا، خطوط روی لب  و کف دست هیچ دو انسانی با یکدیگر یکی است؟"
دکتر آدامو ، نویسنده این کتاب معتقد است همانطور که هیچ دو انسانی از لحاظ مشخصه های ظاهری مثل هم نیستند، نیاز های غذایی آنان نیز با توجه به تفاوت گروه خونی اشان متفاوت است و میزان قدرت، ضعف و درجه آسیب پذیری آن ها نسبت به قبول یا عدم قبول مواد غذایی مختلف با یکدیگر فرق دارد.  بنابر این اگر می‌خواهید از سلامتی کامل بهره مند شوید، سیستم ایمنی قوی داشته باشید یا رژیم کاهش وزن بگیرید باید بدانید که ابدا مهم نیست چقدر غذا را در چه زمانی می‌خورید بلکه مهم است بدانید چه چیزی می‌خورید که با گروه خونی شما مطابقت داشته باشد.
دکتر آدامو می گوید گروه خونی شما کلیدی است که در را به روی زندگی توام با سلامتی یا بیماری، عمر طولانی یا کوتاه، توانایی ها یا عدم توانایی های جسمی و روحی باز می کند.  سطح انرژی، سیستم ایمنی، متابولیسم و عکس العمل های ما در رویارویی با استرس، تنش و حتی شخصیت ما با گروه خونی امان ارتباط مستقیم دارد.
طبق نظریه دکتر آدامو دلیل چاقی و لاغری افراد نیز در گرو  تفاوت گروه های خونی است و این که هر گروه خونی شامل اطلاعات ژنتیکی خاصی است که می تواند به راحتی بدن را وادار به واکنش متابولیسمی خاصی نماید.
وی با بررسی گروه های خونی انسان ها از زمان پیدایش بشر تا به امروز،۴ رژیم غذایی کلی درارتباط با ۴ گروه خونی را مطرح می نماید و به این نکته اشاره داردکه بدن انسان به گونه ای طراحی شده است که می تواند عوامل مهاجم را تشخیص دهد و با استفاده از عوامل شیمیایی موجود در بدن علیه آنها عکس العمل نشان دهد.  علاوه بر این سیستم ایمنی  هر فرد علیه سایر گروههای خون ناسازگار با خون خود واکنش نشان داده و آنتی ژنی خاص ترشح می کند. برای مثال گروه خونی A علیه نوع B و نوع Bعلیه نوع A وارد عمل می شود و به همین جهت فردی با گروه خونی Aنمی تواند به شخصی با گروه خون B خون اهدا کند.
دکتر آدامو با در نظر گرفتن همین واقعیت معتقد است که آنتی ژن ها علیهانواع خاص غذاها هم تولید می شوند و این ۴ نوع گروه خونی هستند کهبرای بدن برنامه ریزی می کنند که چه غذایی مناسب است و از چه غذایی می بایست پرهیز کرد.
براساس نظریه دکتر آدامو ، قبول و رد غذاها توسط گروه خونی فرد توسط ترکیبی به نام لکتین تعیین می شود. لکتین، مولکولی پروتئینی با کربوهیدرات پایین است که در غذاها یافت می شود. این مولکول خاصیت چسبندگی دارد و به سایر مولکولها می چسبد. لکتین موجود در غذاها متناسب با گروههای خونی مختلف است که در صورت ناسازگاری می تواند سلولها را به هم بچسباند و به بدن آسیب برساند. مثلا لکتین موجود در شیر برای گروه خونی A مفید نیست و در نتیجه هضم آن براحتی انجام نمی شود.  در نتیجه پاسخ ایمنی بدن ایجاد التهاب در  معده یا روده است. چنانچه غذای مصرفی ما حاوی لکتینی باشد که با آنتی ژن های خون ما ناسازگار باشد این فرآیند می‌تواند موجب بروز التهاب و بیماری شود. 
در کتاب " متناسب با گروه خونی خود غذا بخورید، رژیم غذایی براساس۱۶ گروه مختلف از غذاها طبقه بندی شده است. این  غذاها  شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، غذاهای دریایی، لبنیات، تخم مرغ ،چربی، غلات، سبزیجات و...  چای گیاهی است و غذاهای موجود در هر گروه به ۳دسته مفید، خنثی و مضر برای افراد با گروه های خونی مختلف تقسیم می شوند.  بنابر این با صرف غذاهای سازگار با گروه خونی خود می توانیم به راحتی آن‌ها را هضم كنیم، از سلامتی  بیشتری برخوردار شویم و وزنمان را كاهش دهیم. 
در این کتاب اساس انتخاب تغذیه مناسب با گروه های خونی A، B، AB وOبه صورت دقیق و جالبی دسته بندی شده است که  در زیر خلاصه ای از آن ذکر می شود.
گروه  خونی A
تغذیه مناسب این گروه باید بر پایه گیاه‌خواری و مواد غذایی کم چربی باشد.

گروه
 خونی AB  و B
صاحبان این دو گروه خونی بهتر است از همه گروههای غذایی بطور متعادل، اعم از گوشت ها و پروتین ها ، سبزیجات و میوه‌ها مصرف نمایند.
گروه  خونی  O
این گروه باید بیشتر غذاهایی پروتینی مصرف نمایند و میزان مصرف کربوهیدراتها را کاهش دهند.
نکته قابل توجه در این کتاب این است که هشتاد درصد افراد مورد مطالعه که تحت رژیم خاص گروه خونی خود بوده‌اند تغییر فوق العاده‌ای در  میزان سلامتی خود، سیستم ایمنی و کاهش وزن مشاهده کرده اند. دستگاه گوارش این افراد به طرز قابل ملاحظه ای بهبود یافته است. مقاومت آنان در برابر استرس و نهایتا سطح انرژی افزایش داشته است. وزن آنان کم شده و به طور کلی همه آنان از پیروی این رژیم خاص احساس رضایت کرده اند.

لازم به توضیح است که تاکنون هیچ منبع علمی نظرات دکتر آدامو را به طور رسمی تایید یا تکذیب نکرده است. از آنجا که پیروی از این رژیم ضرری برای بدن ندارد می توان آن را امتحان کرد و نتیجه آن را دید.
ترجمه: آذر ویژه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر