آب میوه های بسته بندی باعث چاقي دانش‌آموزان مي‌شود

آب ميوه‌هاي بسته‌بندي و نوشابه‌هاي ورزشي علاوه بر نوشابه‌هاي گازدار موجب چاقي و اضافه وزن در افراد به ويژه دانش‌آموزان مي‌شوند.
به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب‌دا؛ محققان دانشگاه ميشيگان با انجام بررسي‌هايی روي 1900 مدرسه در آمريكا دريافتند كه دسترسي آسان به انواع مدل‌هاي آب ميوه و نوشابه‌هاي ورزشي در مدارس باعث ايجاد چاقي و اضافه وزن در بين دانش‌آموزان شده است.

براساس اين گزارش محققان افزودند مصرف نوشابه‌هاي ورزشي و آب ميوه‌هاي بسته‌بندي شده توسط كودكان و نوجوانان در مدارس با داشتن مقادير عظيم انرژي و قندها و شكرهاي افزوده شده آنها را بيشتر در معرض چاقي و بيماري‌هاي وابسته به آن قرار مي‌دهد.

نتايج حاصل از اين گزارش با وجود اين خطرات حاكي از آن است كه بايد اقدامات مفيدي عليه خوردن اين نوشيدني‌هاي مضر صورت گيرد و لازم است كودكان و نوجوانان را به جاي استفاده از آنها به نوشيدن مايعات سالم مانند آب، شير و دوغ‌هاي خانگي تشويق كرد و خوردن ميوه را جايگزين آب ميوه‌هاي بسته‌بندي شده در آنها كرد.

به گفته محققان عادت به مصرف آب بسيار مفيد بوده و در بزرگسالان نيز موجب افزايش متابوليسم بدن مي‌شود كه در صورت نوشيدن آن قبل از خوردن غذا باعث كاهش اشتها شده كه در نهايت منجر به كاهش وزن مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر