ظروف استیل و شیشه ای را جایگزین ظروف آهنی کنیم

با توجه به خطر نفوذ املاح فلزی به بدن و مسمومیت در اثر استفاده مکرر از ظروف آهنی و مسی، ظروف استیل، آلومینیوم و شیشه‌ای، جایگزین مناسبی برای حفظ سلامت بدن هستند.
به گزارش وب دا، كارشناس آزمايشگاه مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج ضمن بیان این مطلب گفت: مس قرمز به مرور زمان در مجاورت هوا اکسید می‌شود و به سبز خاکستری می‌گراید که در این حالت سلامت فرد را تهدید می کند.
املاح فلزی بافت های نرم بدن را تهدید می کنند
خاتون برسياه ادامه داد: مسمومیت فلزی با رسوب در بافت‌های نرم مانند کبد، طحال و زیر پوست، مانند یک ماده اکسید کننده عمل می کند و در تمام نقاط بدن منتشر می شود.
اين كارشناس آزمايشگاه مواد غذايي با بیان اینکه استفاده مکرر از حد ظروف آهنی و مسی، متابولیسم و دسترسی به سایر مواد مغذی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: دریافت آهن، کلسیم، روی و منیزیم به میزان بیشتر از نیاز یک فرد در وعده های غذایی، می‌تواند بر روی جذب سایر مواد نیز اثر منفی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: ظروف تفلون نیز به علت ماده شیمیایی موجود در تهیه کف ظرف، سرطان زا بوده و به مرور می‌تواند مانند املاح وارد غذا شود که استفاده از این ظروف نیز از نظر بهداشتی توصیه نمی‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر