دليلي براي تمايل به غذا هاي چرب!


استفاده از مواد غذایی پر‌چرب تهدیدی جدی برای سلامتی افراد است.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛  مصرف غذاهاي چرب و مضر روي ثبات احساسي انسان تاثير سوء مي‌گذارد و احتمال بروز اضطراب و افسردگي را تشديد مي‌كند.

متخصصان تغذيه هشدار دادند خوردن غذاي چرب نه تنها به جسم آسيب مي‌رساند بلكه روي روان هم تاثير سوء دارد.
استفاده از غذاهای پرچرب، یکی از علل ابتلا به سنگ‌های کیسه صفرا است. دکتر بابک رضایی افزود: کاهش وزن‌ ناگهانی، استفاده از داروهایی که حرکت کیسه صفرا را کُند می‌کند و تغذیه وریدی از دیگر علل زمینه‌ساز در بروز سنگ‌های صفرا است.
 مصرف غذاهایی كه حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده هستند مانند همبرگر، پنیر، بستنی و كره باعث بروز التهاب در سرتاسر بدن می‌شود كه مغز هم از این قاعده مستثنی نیست. این التهاب در نهایت باعث ایجاد تغییراتی در مغز می‌شود كه پیامد آن بروز تغییرات خلق منفی است.
هر چند مصرف غذاهاي چرب در ابتدا ممكن است به دليل طعم خاصي كه دارد به شما احساس لذت بدهد اما اين مواد غذايي معمولا اعتياد‌آور هستند و در نتيجه پس از مدتي و به ويژه اگر زياد استفاده شود باعث افت خلق و افسردگي مي‌شوند.

نکته:درواقع اسیدهای چرب غیرمفید موجود در این دسته از مواد غذایی پروتئین‌های موجود در مغز را دستخوش تغییر می‌كنند و این امر منجر به دگرگونی‌های احساسی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر