استفاده از روغن آفتابگردان، ذرت و کانولا از روغن های دیگر مفیدتر است

 دكتر مسعود كيمياگر متخصص تغذيه در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بیان این مطلب اظهار داشت: مهم‌ترين نكته در مورد مصرف روغن‌ها و چربي‌ها، درست استفاده‌كردن از اين مواد غذايي است به شكلي كه به سلامت ما كمك كند، نه آن كه به بدن آسيب وارد كند.

وی افزود: روغن‌هاي آفتابگردان، ذرت و كانولا مفيدتر از روغن‌هاي ديگر است، اما اين روغن‌ها نيز نبايد بي‌رويه مصرف شود. به‌همين منظور در درجه اول مقدار روغن مصرفي‌تان را در روز مشخص كنيد و در مشاوره با پزشكتان معلوم كنيد كه روزانه چقدر بايد روغن مصرفي دريافت كنيد.
عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي روغن‌ها را به دو دسته پیدا و پنهان تقسیم کرد و گفت: بخشي از روغن‌هايي كه ما مي‌بينيم، ديده نمي‌شود مثلا روغن‌هايي كه در مغزها و حبوبات است، ديده نمي‌شود، بر اين اساس شايد 50 درصد چربي كه دريافت مي‌كنيم، روغن پنهان است. اگر دستور داده شود كه مثلا روزي 40 گرم روغن مصرف كنيد، نبايد از نظر دور داريم كه 20 گرم آن روغني است كه ديده نمي‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مي‌توان از روغن‌هايي كه امگا 3 بيشتري دارد، مانند كانولا، گردو و ماهي استفاده كرد همچنین روغن‌هاي جامد نبايد در پخت غذاها استفاده شوند و متخصصان تغذيه تاكيد مي‌كنند كه روغن‌هاي جامد و حيواني جايگاهي براي مصرف ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر