چاقی و اضافه وزن امکان بستری شدن افراد مسن در بیمارستان را افزایش می دهد



پژوهشگران علوم پزشکی پیش از این عنوان کرده بودند که سالمندانی که چاق هستند بیشتر در معرض خطراتی همچون فشار خون بالا، بیماری قلبی و دیابت است که این موضوع می‌تواند ناشی از عدم تحرک نیز باشد. اینک محققین تاکید می کنند که چاقی و موجب افزایش میزان بستری شدن افراد مسن در بیمارستان می شود .
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  نتایج یک تحقیق روی ۲۵۰ هزار فرد ۴۵ ساله و مسن تر در استرالیا نشان داد چاقی می تواند عامل مهمی در افزایش احتمال بستری شدن افراد میانسال به هر علتی نسبت به افراد هم سن آنها با وزن نرمال باشد.
براساس این گزارش محققان افزودند که با افزایش هر ۳ کیلوگرم وزن در افراد همسن که برابر با افزایش ۱واحدی BMI  (شاخص توده بدن) می باشد شانس بستری در بیمارستان به هرعلتی تا ۴ درصد افزایش می یابد.
نتایج حاصل از این گزارش با مشاهده داده های گروه مورد مطالعه افزود از هر ۱۰۰۰ مرد و زن میانسال با وزن طبیعی میزان بستری در بیمارستان طی یک سال ۱۲۰ و ۱۰۲ مورد بوده است و این درحالی است که میزان بستری شدن مردان و زنان چاق همسن موجود در این مطالعه ۲۰۳ و ۱۸۳ مورد در هرسال بوده است.
گفتنی است: چاقی با بروز انواع بیماریها چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم مانند دیابت، بیماریهای قلبی ، چربی بالای خون، سخت شدن دیواره عروق، کبد چرب ، اختلالات تنفسی و بسیاری دیگر از بیماریها مرتبط است و به شدت می تواند سلامتی کلی افراد و میزان بقای آنها را تحت تاثیرات منفی قرار دهد.
در افراد مسن، اضافه وزن موجب تشدید افت عملکردهای جسمی و همچنین منجر به سستی و اختلال در کیفیت زندگی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر