خواص لیمو شیرین

ليمو شيرين ميوه‌اي سرشار از كلسيم است كه مي‌تواند در جلوگيري از پوكي استخوان به خصوص در زنان نقش موثري ايفا كند.
يوسف نقيايي در گفت وگو با ايسنا ، اظهار داشت: ‌ليمو شيرين ميوه‌اي است كه در حدود 28 كيلو كالري انرژي دارد و در مقايسه با بعضي از ميوه‌ها انرژي كمتري دارد.
وي ضمن اشاره به مهمترين تركيبات قابل توجه ليمو شيرين از جمله، اسيد سيتريك و ويتامين C اظهار داشت: نقش پيشگيري كننده ويتامين C موجود در اين ميوه از بروز سرماخوردگي و سرطان‌ها به اثبات رسيده است.
وي افزود: در صورت مصرف ميوه ليموشيرين با پوست داخلي، مقدار 77 ميلي گرم ويتامين C به بدنمان مي‌رسد؛ در حالي كه مصرف آن بدون پوست داخلي، فقط داراي 53 ميلي گرم ويتامين C است.

اين كارشناس تغذيه با بيان اين كه تنها با مصرف چند ليمو مي‌توان ويتامين C روزانه بدن را تامين كرد، افزود: براي اين كار بهتر است افراد، ليمو شيرين را با پوست داخلي مصرف كنند.
وي ‌از تركيبات عمده‌ي ليمو شيرين را مقدار زياد پتاسيم عنوان كرد و افزود: ‌پتاسيم از جمله تركيباتي است كه مي‌تواند از بروز بيماري قلبي عروقي پيشگيري و همچنين بين آب و الكتروليت‌هاي بدن تعادل برقرار كند.
وي ادامه داد: اسيدفوليك (فولات) موجود در ليمو شيرين نسبت به ميوه‌ها ديگر بيشتر است و نقش موثري در پيشگيري از كم خوني ايفا مي‌كند. وي با اشاره به‌10 ميكروگرم اسيد فوليك موجود در هر يكصد گرم ليمو شيرين توصيه كرد: افرادي كه‌ مبتلا به كم خوني به خصوص كم خوني از نوع اسيد فوليك هستند مي‌بايست اين ميوه را مصرف كنند.
وي ادامه‌ داد: اين ميوه از ‌ميوه‌هاي پر كلسيم محسوب مي‌شود و مي‌تواند در جلوگيري از پوكي استخوان مخصوصا در زنان، نقش موثري را ايفا مي‌كند.
اين كارشناس تغذيه از ديگر خواص ميوه ليمو شيرين را اثر مفيد بر روي معده، هضم دستگاه گوارش، خنثي شدن مقداري از اسيد معده، جلوگيري از تخمير غذا در معده و پيشگيري از نفخ معده عنوان كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر