پس از عمل پيوند کلیه، پروتئين بیشتری استفاده شود


نقش پروتئين در ساخت و ترميم عضلات و التيام زخم پس از جراحي حایز اهمیت بوده و لازم است ميزان پروتئين مصرفي پس از عمل پيوند کلیه، بيشتر از ميزان طبيعي باشد.
ساسان عباسی مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار وب دا در یاسوج، افزود: بر اساس شرایط بیمار، پس از انجام عمل نیز ممکن است فرد نیاز به استفاده محدود از نمک در رژیم غذایی خود داشته و در صورت استفاده زیاد از نمک، خطر تجمع مایعات در بدن که به دلیل مصرف داروهای کورتون دار است، افزایش می یابد.

وی در رابطه با مصرف کلسیم و فسفر برای بیمارانی که پیوند کلیه داشته اند، تصریح کرد: در ماه های ابتدایی پس از انجام این عمل، با انجام آزمایشات لازم، ابتلای فرد به پوکی استخوان مشخص شده و بهترین روش برای حفظ سلامت استخوان ها توصیه خواهد شد.
مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه هر فرد بزرگسال به صورت متوسط روزانه به دو واحد از فرآورده های شیری نیاز دارد، اضافه کرد: درصورتی که پزشک تشخیص دهد فردی که عمل پیوند کلیه داشته است، به میزان بیشتری از کلسیم نیاز دارد، ممکن است مکمل های تغذیه ای تجویز نماید و با توجه به امکان تاثیر منفی مکمل ها بر روی پیوند، مصرف مکمل ها تنها با تجویز پزشک توصیه می شود.
عباسی خاطرنشان کرد: استفاده زیاد از کربوهیدرات ها پس از عمل که فرد نیازمند مصرف داروهای کورتون دار است، امکان ابتلا به افزایش قندخون و دیابت را به همراه دارد که بر همین اساس لازم است رژیم غذایی فرد حاوی میزان بیشتری از پروتئین و میزان کمتری از کربوهیدرات های ساده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر