مصرف غذای آماده و نوشابه های گاز دار در ماه مبارک رمضان ممنوع!

  نوجوانان از مصرف زولبيا و باميه خصوصاً در هنگام سحري و نوشابه هاي گازدار و مواد غذايي آماده در طول ماه مبارك رمضان خودداري نمايند.
 ناهید برخورداری کارشناس تغذیه در گفت و گو با خبرنگار وب دا در یزد، ضمن تاکید بر این مطلب که نوجوانان هيچ گاه بدون سحري روزه نگيرند گفت: نوجوانان از مصرف زولبيا و باميه خصوصاً در هنگام سحري و نوشابه هاي گازدار و مواد غذايي آماده در طول ماه مبارك رمضان خودداري نمايند.
وی خطاب به والدین توصیه کرد: والدین توجه داشته باشند كه فرزندان شان در صورت عدم رعايت رژيم صحيح غذايي در زمان روزه داري ممكن است دچار صدمات و عوارضي چون وقفه در رشد، لاغري، چاقي بيمارگونه و اختلالات مزمن در دستگاههاي بدني خود شوند كه از جمله آنها مي توان به كوتاهي قد، كم خوني، ناراحتي هاي گوارشي، سردردهاي مزمن، و خصوصا بيماريهاي زنان در سالهاي بعد در دختربچه ها (مانند سقط و زايمان زودرس، به دنيا آوردن نوزاد مرده و خونريزي هاي (قاعدگي) غير طبيعي اشاره كرد اين كارشناس تغذيه تأكيد كرد: حتما به وضعيت تغذيه كودكان و نوجوانان خود دقت نموده و پيش از اقدام به روزه داري آنها را براي مشاوره به نزد متخصص كودكان و نوجوانان و نيز متخصص تغذيه ببريد.
برخورداری عنوان کرد: در ایامی که طول ساعات روز بیشتر است، خوردن چند عدد بادام در هنگام سحری علاوه بر غذای پیش بینی شده، سودمند است. البته مسواک کردن دندان به شکل کامل در هر صورت و به خصوص پس از خوردن بادام برای خارج کردن ذراتی که ممکن است لای دندان ها باقی بماند، ضروری است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر