مصرف گوجه فرنگي خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن را كاهش مي‌دهد


گوجه‌فرنگي‌هاي ارگانيك با داشتن خاصيت آنتي اكسيداني بيشتر در مقايسه با گوجه‌فرنگي‌هاي معمولي با ميزان ابتلا به بيماري‌هاي مزمن مبارزه مي‌كنند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه‌ي كشاورزي و شيمي غذايي، محققان دانشگاه بارسلونا با مطالعه بر روي گوجه‌فرنگي‌هاي ارگانيك و نيز با پيدا كردن 34 تركيب فنولي در گوجه‌فرنگي‌هاي ارگانيك و معمولي دريافتند كه در مجموع  گوجه‌فرنگي‌هاي ارگانيك حاوي سطوح بالاتري از تركيبات فنولي هستند.
اين گزارش مي‌افزايد: كه پلي فنول‌ها تركيبات آنتي‌اكسيداني با منشاء گياهي هستند كه باعث رشد سلول‌هاي مغزي مي‌شوند و داراي خاصيت ضدالتهابي، ضد لخته شدن خون هستند و با بيماري‌هاي مزمن مانند آرتريت و برخي از انواع سرطان‌ها مبارزه مي‌كنند.

براساس اين گزارش محققان افزودند كه تفاوت ميان گوجه‌فرنگي‌هاي ارگانيك و معمولي را مي‌توان در كود مورد استفاده در آنها دانست.
نتايج حاصل از اين گزارش مؤيد اين مسئله است كه در كشاورزي ارگانيك از كودهاي نيتروژني استفاده نمي‌شود و گياهان ناچارند با فعال كردن مكانيسم‌هاي دفاعي خود ميزان سطح آنتي‌اكسيداني خود را افزايش دهند.
گفتني است: استفاده نكردن از كودهاي نيتروژني، گياهان را در معرض تنش قرار مي‌دهد و آنها در پاسخ به اين تنش مقادير پلي‌فنول بيشتري توليد مي‌كنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر