کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان با مصرف هندوانه

 لیکوپن موجود در هندوانه خطر ابتلا به انواع سرطان ها به ويژه سرطان هاي پروستات، ريه و معده را کاهش می دهد.
 به گزارش وب دا، مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به خواص هندوانه گفت: 6درصد وزن هندوانه را ماده جامد و تقريبا بقيه وزن آن را آب تشکيل مي دهد. هندوانه منبع قابل توجه ويتامين C است و ساير ويتامين ها و موادمعدني آن اندک است، مگر آنکه چندين کيلوگرم از آن در روز مصرف شود.
مهندس سارا حکیم ادامه داد: هندوانه حاوي بتاکاروتن بالايي نيز هست، ويتامين C و بتا کاروتن جزء آنتي اکسيدان هاي قوي هستند و راديکال هاي آزاد، موادي هستند که موجب آسيب سلولي در بدن مي شوند.

وی افزود: راديکال هاي آزاد موجب اکسيد نمودن کلسترول و چسبيدن آن به رگ هاي خوني مي شوند که اين حالت زمينه ايجاد سکته را فراهم مي نمايد و راديکال هاي آزاد موجب افزايش شدت آسم، افزايش التهاب در استئوآرتريت و روماتوئيد مي شوند و این در حالی است که ويتامين Cو بتاکاروتن موجود در هندوانه با اثر بر روي راديکال هاي آزاد، از ايجاد اين عوارض جلوگيري مي نمايند.
حکیم با اشاره به بالا بودن میزان  لیکوپن موجود در هندوانه بیان  کرد: محتوي ليکوپن هندوانه حتي از گوجه فرنگي هم بالاتر است ، ليکوپن داراي توانايي کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها به ويژه سرطان هاي پروستات، ريه و معده مي باشد.
این کارشناس ارشد تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: پتاسيم موجود در هندوانه به کاهش فشار خون و خطر تشکيل سنگ کليه کمک قابل توجهي مي کند. همچنین اين ميوه در تقويت سيستم ايمني و دفاع بر عليه عفونت ها نقش موثري دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر