مصرف ادويه كاري براي پيشگيري از ديابت مفيد است


105 (29).jpg
گروهي از پزشكان تايلندي در يك آزمايش جديد دريافته‌اند ادويه كاري حاوي ماده‌اي است كه مصرف آن در پيشگيري از ديابت در افراد مستعد ابتلا به اين بيماري،‌ موثر است.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، پزشكان مي‌توانند از اين ماده موجود در «كاري» براي توليد مكمل‌هاي پيشگيري كننده از ديابت، استفاده كنند. اين ماده كروكومين نام دارد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، پزشكان تايلندي كه نتايج آزمايشات خود را در مجله «مراقبت از ديابت» به چاپ رسانده‌اند، دريافتند مصرف روزانه دوز مشخصي از كركومين به مدت 9 ماه متوالي در پيشگيري از بروز ديابت نوع دوم در افراد مبتلا به عارضه پيش ديابت، تاثير قابل ملاحظه‌اي دارد.

عارضه پيش ديابت به حالتي گفته مي‌شود كه در آن سطح قند خون افزايش مي‌يابد اما به اندازه‌اي نيست كه بتوان گفت فرد به ديابت مبتلا شده است اما اين عارضه اگر كنترل نشود، پيشرفت كرده و به ديابت نوع دوم تبديل مي‌شود. اين ماده در زردچوبه نيز يافت مي‌شود. مطالعات قبلي نيز نشان داد كه كركومين مي‌تواند با التهاب و آسيب‌هاي اكسيديته وارد شده به سلولهاي بدن مبارزه كند.
به گفته متخصصان؛ دو فرآيند التهاب و آسيب‌هاي اكسيديته از عوامل خطرزا و موثر در بروز طيف وسيعي از بيماري‌ها از جمله ديابت نوع دوم هستند. اين مطالعه كه روي 240 داوطلب تايلندي بزرگسال انجام گرفته، نتايج اميدواركننده‌اي داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر