همه ميوه‌ها براي ميان‌وعده مناسب نيستند


درست است كه همه ميوه‌ها سالم و مقوي هستند اما اگر قصد داريد وزنتان را كاهش دهيد، در اين شرايط مصرف همه انواع ميوه‌ها به عنوان ميان‌وعده، توصيه نمي‌شود چون مي‌تواند تاثير عكس داشته باشد.
333-1.JPGبه گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، كارشناسان تغذيه مي‌گويند: برخي از ميوه‌ها از آنجا كه حاوي قند بالا هستند مي‌توانند براي رژيم‌هاي غذايي كاهش وزن، مضر باشند و رژيم‌هاي لاغري را بي‌نتيجه بگذارند. بنابراين در اين مقاله فهرستي از ميوه‌هايي كه نبايد به طور دائمي به عنوان ميان وعده مورد استفاده قرار بگيرند، ارائه شده كه عبارتند از:
- انواع طالبي، خربزه و هندوانه كه ذخيره قندي بالايي دارند و بايد كمتر استفاده شوند.

- انبه و خربزه درختي يا پاپايا كه هر چند به اندازه آناناس، قند بالا ندارند اما بهتر است از مصرف روزانه دائمي آنها پرهيز شود، در اين مورد موز انتخاب بهتري است چون يك منبع انرژي قوي‌تر و مفيدتر در ميوه‌ها محسوب مي‌شود.
- آناناس نيز قند خيلي زيادي دارد اما از سوي ديگر سرشار از ريزمغذي‌هاي مفيد و ارزشمند است. به همين خاطر توصيه مي‌شود كه نه به طور روزانه اما در بيشتر مواقع از خوردن اين ميوه خوشمزه لذت ببريد.
نكته حائز اهميت اين است كه حتي در انتخاب ميوه‌ها به عنوان ميان‌وعده، بايد هوشمندانه عمل كنيد و با توجه به هدفتان براي كاهش وزن، افزايش انرژي و يا اهداف ديگر، ميوه‌هاي مناسب را انتخاب و مصرف كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر