جلوگیری از بوی بد دهان با مصرف لیموترش، شربت پرتقال و سبزی

 مصرف مواد غذایی مثل لیموترش، شربت پرتقال و سبزی‌های معطر مثل نعناع، مرزه و ترخون از  بوی بد دهان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری می کند.
به گزارش وب دا، كارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان شبكه بهداشت و درمان آران و بیدگل ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استفاده از قرص‌ها و اسپری‌های خوشبو كننده علاوه بر بیماری‌های ریه، باعث فرسودگی دندان‌ها به مرور زمان می شود.
دکتر عفت لامع گفت: نخ‌ كشیدن دندان‌ها روش بسیار مناسبی برای برداشتن خرده‌های غذایی از لابه‌لای دندان‌ها و حفظ سلامت دندان است كه اغلب افراد پیش از مسواك زدن آن را فراموش می‌كنند.
وی افزود: با استفاده از مواد غذایی مناسب و پرهیز از مصرف مواد غذایی مثل سیر، پیاز و ادویه در سحر می توان از بوی دهان در ماه مبارك رمضان جلوگیری كرد.
این كارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان با اشاره به اینكه بوی دهان می تواند نشانه وجود مشكلی در دهان، لثه و دندان باشد، تصریح كرد: این مشكل همچنین ممكن است به دلیل عفونت‌های تنفسی و اختلالات گوارشی برای هر فرد روی دهد. 
دکتر لامع با تاکید بر مراجعه به پزشك برای اطمینان از سلامت دهان و لثه اظهار داشت: معمولا در برخی افراد چند ساعت قبل از زمان افطار به علت گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی موجود برای تامین كالری مورد نیاز بوی خاصی از دهان استشمام می‌شود كه پس از صرف افطار این بو برطرف خواهد شد.
وی تاكید كرد: هنگام مسواك زدن حتما باید مسواك را روی زبان كشید تا باقیمانده مواد غذایی بودار كاملا از روی زبان پاك شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر