چند توصیه لازم به افراد روزه دار در ماه مبارک رمضان


افراد و همچنین والدین به چند توصیه لازم در ماه مبارک توجه کنند.
دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: توصیه ما بر این است که دریافت حجم مواد غذایی در ماه پر خیر و برکت ماه رمضان نسبت به ماههای دیگر سال کمتر باشد و افراد در هنگام صرف افطار و سحر به میزان لازم و به اندازه، غذا مصرف کرده و از استفاده بیش از حد مواد غذایی خودداری کنند تا چربیها فرصت سوخته شدن در بدن را داشته و مبتلا به چاقی در‌ آخر ماه مبارک رمضان نشوند. کیمیاگر افزود: درصورتیکه افراد میل به مصرف زیاد غذا دارند در افطار حجم مصرفی مواد غذایی و میزان آن را کمتر کرده و در سحر میزان بیشتری غذا نسبت به افطار استفاده کنند.
کیمیاگر خاطرنشان کرد: حدود یکی دو ساعت پس از افطار افراد می‌توانند تنقلات و میوه مصرف کنند و در سحر هم میوه و سالاد استفاده کنند.
وی به والدین نیز توصیه کرد: به کودکان ریز جثه روزه دار که وضعیت جسمی آنها نسبت به گرسنگی مناسب نیست و تحمل کمتری دارند توجه بیشتری داشته باشند.
این متخصص تغذیه متذکر شد: در صورتیکه کودکان ریز جثه ضعیف روزه دار که  تحمل کمی نسبت به گرسنگی دارند دچار افت قند و بروز علائمی چون رنگ پریدگی، نداشتن تمرکز، سرگیجه ضعف و بدحالی شوند مجازند که روزه خود را شکسته و غذا مصرف کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر