روغن زیتون قند خون را تنظیم می كند


متخصص تغذیه گفت : نتایج مطالعات نشان می دهد كه روغن زیتون قند خون را تنظیم می كند و افرادی كه در رژیم غذایی خود از روغن زیتون طبیعی به جای سایر روغن ها استفاده می كنند ٬ كمتر به دیابت مبتلا می شوند.

1391/05/15 - 11:22
دكتر 'محمد صادق كرمانی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود :در حال حاضر روغن زیتون ازجمله روغن هایی است كه در رژیم های غذایی افراد دیابتی تجویز می شود و این در حالی است كه تاثیر روغن زیتون در جلوگیری از سرطان نیز ثابت شده است .

وی خاطرنشان كرد كه امروزه دنیای پزشكی با تحقیقات و بررسی های گسترده به اهمیت و اثرات مفید روغن زیتون پی برده است . چنان چه روغن زیتون از بروزسرطان جلوگیری می كند به طوری كه امروزه تاثیر روغن زیتون در جلوگیری از سرطان كولون ٬ سرطان سینه و پوست ثابت شده است.
به گفته وی كشورهای مدیترانه مثل سوریه و لبنان كه روغن زیتون زیاد مصرف می كنند٬ كمترین آمار ابتلا به سرطان سینه را دارند.
این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد : وجود ریزمغذی ها و ویتامین E بالا در روغن زیتون آن را به یك محافظ قلب در برابر انواع بیماری ها تبدیل كرده است.
وی گفت : تامین سلامتی شریان ها ،كاهش كلسترول بد خون، حفظ سلامت قلب وعروق،ملین مزاج و تقویت كننده دستگاه گوارش٬ درمان كننده یبوست های مزمن و انسداد روده و ممانعت از تنگ شدن شریان ها از مهمترین فواید مصرف روغن زیتون است .
كرمانی یادآور شد كه مصرف بیش از حد روغن زیتون باعث چاقی می شود . این در حالی است كه ارزش غذایی روغن زیتون بو دار از بی بوی آن بیشتر است و مصرف روغن زیتون خالص از نظر آنتی اكسیدانی مانند اسید اولئیك غنی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر