منابع سرشار از ویتامین ها در تهیه نان دور ریخته می شوند

 منابع سرشار از ویتامین ها از جمله سبوس های نان دور ریخته می شوند.
به گزارش وب دا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي ايلام ضمن بیان این مطلب گفت: تغییر شیوه زندگی همراه با تغییر و شیوع بیماری ها در جامعه بوده است و امروزه نيز بر اساس اين تغييرات نابهنگام، بسياري از بیماری های غیر واگیر در جامعه اثرات منفي خود را بر جاي گذاشته اند.
دکتر رسول دشتی ابراز کرد: در بررسی های انجام گرفته بیشتر بیماری ها ارتباط مستقیم با امنیت غذایی، رژیم های غذایی و شیوه زندگی دارد كه در پاره اي از اوقات براي انسان بسيار گران تمام شده و سلامتي وي را به خطر انداخته است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي ايلام با اشاره به اين كه انسان بر اساس نیاز خود به مواد غذایی ضروری نیاز دارد، خاطرنشان ساخت: امروزه نان که عمده مواد غذایی است  زیاد استفاده می شود و ویتامین ها و املاحی که در پوسته گندم و نهايتا نان توليدي از آن وجود دارد، باعث جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری هاست كه متاسفانه در شرايط كنوني اين منابع سرشار از ويتامين ها دور ریخته می شوند.
دکتر دشتی تصريح كرد: باید برنامه هایی در ارتباط با تأثیر مثبت در این زمینه داشت و تمام دست اندركاران در زمينه تغيير مصرف نان از سفيد به سبوس دار باید با هم همکاری کنند تا بدون افزایش قیمت، نان سبوس دار در اختیار مردم قرار داده و فرهنگ مصرف آن در جامعه نهادينه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر