شناسايي يك پروتئين زيست فعال براي مبارزه با سرطان ملانوم

 يك پروتئين زيست فعال از گياهان دارويي دوره باستان مي‌تواند با سرطان ملانوم و ساير سرطان‌ها مبارزه كند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه مؤسسه پلوس، دانشمندان دانشگاه پزشكي و دندانپزشكي نيوجرسي نشان داده‌اند كه يك پروتئين استخراج شده از دانه‌هاي درخت لگوم در بخش‌هاي بومي آسيا مي‌تواند گسترش سرطان بدخيم ملانوم كه نوع كشنده سرطان پوست است را متوقف كند.
براساس اين گزارش جزء خاصي از دانه گياهان لگوم (بنشن‌ها) به نام MASL‌ قادر است با گيرنده‌هاي PDPN‌ كه توسط بسياري از سلول‌هاي سرطاني ابراز مي‌شود، مبارزه كند.


براساس اين گزارش محققان افزودند: MASL، گسترش مولكول‌هاي سرطاني و تهاجم تومور حاصل از گيرنده‌هاي PDPN‌ را كاهش مي‌دهد و هيچ عوارض جانبي قابل توجهي در دوزهاي لازم آن براي مهار رشد سلول‌هاي سرطاني گزارش نشده است.
نتايج اين مطالعه حاكي از آن است كه مي‌توان MASL‌ را به صورت خوراكي مصرف كرد و توسط آن با انواع سرطان‌هاي بدخيم مبارزه كرد.
به گفته محققان MASL‌  پتانسيل متوقف كردن رشد سرطان‌هاي ريه، پستان، پروستات، روده بزرگ و سلول‌هاي سرطاني مغزي را كه اغلب به درمان‌هاي رايج مقاوم هستند را دارد.
نتايج ديگر اين مطالعه مي‌افزايد كه بسياري از داروهاي ضد سرطان داراي عوارض جانبي زيادي هستند و به جاي هدف قراردادن سلول‌هاي سرطاني به صورت انتخابي، يكسره باعث از بين رفتن تقسيمات سلولي مي‌شوند و اثر اين داروها بايد به صورت تزريق داخل وريدي انجام شوند كه اغلب بر روي انواع خاصي از سرطان‌ها از جمله سرطان ملانوم بدخيم كار نمي‌كنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر