دانستنيهای بسيار مهم درباره تغذيه در كودكان


به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ يک بــــــــرنامه غذايــــي متعــــــــادل شامل غذاهايي باشد که علاوه بر رفع گرسنگي ، مقدار لازم و کافي از هر يک از عناصر غذايي و مواد مغذي براي وصول به تندرستي کامل را در بر داشته باشد ، يکي از مهمترين راهها براي اطمينان از تامين نيازمندي هاي تغذيه اي کودک ، استفاده از چهار گروه اصلي غذايي ، شامل گروه شير و لبنيات ، گروه نان و غلات ، گروه گوشت و تخم مرغ ، حبوبات و مغزها و گروه ميوه و سبزي است. غذاي دلخواه کودک را تهيه کنيد و اگر به دلايلي کودک ميل به خوردن غذا ندارد، از يک اسباب بازي مورد علاقه کودک براي تشويق او به غذا خوردن استفاده کنيد.مواد غذايي مقوي و مورد نياز کودک را به غذاي او اضافه کنيد )مثل اضافه کردن گوشت گوساله به ماکاروني ( البته اين کار بايد با احتياط صورت گيرد؛ به طوري که کودک به تدريج به غذاي جديد علاقه مند شود.
نیازهای غذایی یك كودك براساس سن ، سایز و متابولیسم بدن، شرایط سلامت آنها و سایر عوامل عوض می‌شود.
نوزادان همه نیازهای غذایی‌شان را از طریق شیر مادر یا شیر خشك تامین می‌كنند.
سنی كه در آن كودك می‌تواند غذای جامد دریافت كند متفاوت است. تغذیه كودكان بالای دو سال به استثنای میزان كالری مورد نیازشان مانند بزرگسالان است.
به طوری كه آنان نیز نیازمند طبقه‌بندی مناسب مواد مغذی، ویتامین‌ها (مانند ویتامین سی ) املاح معدنی (مانند كلسیم، آهن) برای رشد، تكامل و عملكرد بدنشان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر