لزوم مصرف روزانه مواد غذایی حاوی کلسیم برای پیشگیری از تحلیل استخوان


بر اساس اعلام مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مصرف روزانه یک هزار و 200 میلی گرم کلسیم به منظور پیشگیری از تحلیل استخوانها ضروری است.
 به گزارش وب دا، چنان چه افراد به میزان کافی کلسیم مصرف نکنند بدن برای انجام مکانیسم خود این کلسیم را از استخوانها جدب کرده و به مرور زمان این عملکرد موجب شکنندگی و نازکی و به طور کل پوکی استخوان می شود .
بر اساس اعلام مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بدن انسان به دلیل اینکه ماده معدنی تولید نمی کند باید تلاش شود مدام این ذخیره در بدن وجود داشته باشد و مصرف روزانه یک هزار و 200 میلی گرم ماده مغذي در افراد جوان و 500 گرم در میانسالان ضروری است .

انواع سبزی با برگهای سبز رنگ ،‌محصولات لبنی کم چربی، انواع مغز ها، میوه و ماهی بهترین منابع کلسیم و مواد معدنی به شمار می روند و مانع از شکنندگی و نازکی استخوانها می شوند .
همچنین این مرکز یادآور شده است : علاوه بر توصیه به مصرف کافی ویتامین دی و کلسیم در رژیم غذایی برای ساخته ‌شدن استخوان ورزش منظم نیز یکی دیگر از راهکارهای محکم نگهداشتن استخوانها به شمار می رود. راه رفتن و دویدن آرام ،‌پیاده روی ، اسکی صحرایی ، طناب زدن ، ورزش هایی مانند فوتبال ، والیبال و بسکتبال از جمله ورزشهای مناسب برای استحکام استخوانها به شمار می رود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر