اصلاح رژيم غذايي راهكاري اساسي براي پيشگيري از دیابت


اصلاح رژيم غذايي يكي از راهكارهاي اساسي براي پيشگيري از ديابت نوع دوم است.
به گزارش وب دا، استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد ضمن بیان این مطلب گفت: بايد افراد در رژيم غذايي خود از كربوهيدرات هايي مانند نان، برنج و سيب زميني كمتر استفاده كنند و خوردن غذاهاي چرب را كمتر كنند.
دكتر مژگان افخمي زاده در اين راستا تصريح كرد: همچنين افراد بايد در رژيم غذايي خود استفاده از غذاهاي آماده به ويژه فست فودها را كمتر كنند.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد پيشگيري را راهكار اصلي مبارزه با ديابت دانست و ادامه داد: يكي از راهكارهاي اساسي ديگر پيشگيري از ديابت افزايش تحرك و ورزش كردن است زيرا بي تحركي يكي از عواملي است كه شانس ابتلا به ديابت را افزايش مي دهد.
دكتر افخمي زاده تغيير نحوه زندگي را يكي از عوامل مهم در ابتلا به ديابت دانست و تاكيد كرد: كم شدن تحرك افراد، افزايش چاقي ها، كم شدن ورزش، استفاده از غذاهاي چرب و كربوهيدرات دار بيش از حد نرمال موجب افزايش شيوع اين بيماري شده است.

وي با اشاره به رشد چشمگير اين بيماري در سطح جهان خاطر نشان كرد: پيش بيني مي شود با اين روند ادامه زندگي  تا سال 2025 ميلادي اين بيماري رشد بسيار قابل ملاحظه تري را داشته باشد.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد در ادامه با اشاره به اينكه كنترل قند خون براي مادران بارداري كه مبتلا به بيماري ديابت هستند بسيار مهم است بيان كرد: در صورتي كه فرد كنترل هاي لازم را انجام ندهد ممكن است جنين دچار اضافه وزن و يا ناهنجاري شود.
دكتر افخمي زاده با بيان اينكه شيوع بيماري ديابت در سالمندان بیشتر است تصريح كرد: متاسفانه در سال هاي اخير به دليل به وجود آمدن پديده چاقي در كودكان ميزان ابتلاي كودكان به ديابت نسبت به سابق افزايش داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر