تاخیر سالمندی در محيطي عاري از آلودگي و دخانيات


مي توان دوران سالمندي را با رعايت رژيم غذايي سالم، تحرك و ورزش در محيطي عاري از آلودگي و دخانيات به تأخير انداخت.
به گزارش وب دا، مسئول واحد بهداشت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به رشد صعودي جمعيت سالمندي و افزايش اميد به زندگي در كشور پيش بيني مي شود تا سال 1400 تعداد سالمندان به 10 ميليون نفر يعني 10 درصد جمعيت كشور برسد.
مهربانو رهبري افزود: بر اين اساس برنامه ريزي براي اين جمعيت كاملاً‌ ضروري است. سالمندي برهه اي از زندگي و جزء لاينفك زندگي هر فرد است و مهم داشتن سالمندي سالم يا به اصطلاح سالم پير شدن است.
وی گفت: مي توان دوران سالمندي را با رعايت رژيم غذايي سالم، تحرك و ورزش در محيطي عاري از آلودگي و دخانيات به تأخير انداخت و دوران سالمندي را به دوران نشاط و لذت تبديل كرد و از يك زندگي اجتماعي مؤثر و مفيد و همراه با حضور در اجتماع برخو ردار بود.

این مسئول و بهداشت خانواده با بیان اینکه فعال بودن در اجتماع موجب سلامتي و شادابي مي شود، اظهار داشت: زندگي و تماس نزديك با اعضاء خانواده و برقراري دوستي با ديگران و مشاركت در كارهاي اجتماعي و انسان دوستانه در حفظ شادابي و سلامت بسيار مؤثر مي باشد.
وی  انجام فرايض ديني و رفتن به مساجد و زيارت اماكن مذهبي را، يك سبك مثبت براي حل مسائل روحي سالمندان دانست.
رهبری در پایان افزود: اميد است با توجه به آموزه ها و عمل به دستورات ارزشمند دين مبين اسلام ، رفتارهاي شايسته و مناسب با پيران و سالمندان خود داشته باشيم تا فرزندانمان نيز در آينده آن را الگوي رفتاري خود در برابر ما و ديگران قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر