مصرف امگا 3 و غذاهاي دريايي از بروز آلزايمر پيشگيري مي كند

 يك جراح مغز و اعصاب در يزد مصرف گردو، كنجد، ماهي و غذاهاي حاوی امگا 3، افزايش مصرف ميوه و سبزي، افزايش مصرف غذاهاي دريايي و غلات را به منظور پيشگيري از بروز آلزايمر موثر دانست.
يك جراح مغز و اعصاب در يزد در گفت و گو با خبرنگار وب دا يزد با بيان اين كه بيماري آلزايمر با افزايش سن شيوع پيدا مي كند افزود: بيماري آلزايمر حین افزايش سن در اثر آتروفي يا كوچك شدن نواحي مختلف مغز در فرد اتفاق مي افتد.
دكتر حميد حبوباتي با بيان اينكه تاكنون درمان خاصي براي اين بيماري شناخته نشده است تصريح كرد: مصرف برخي داروها مي تواند از پيشرفت اين بيماري در فرد جلوگيري كند.
وي مصرف گردو، كنجد، ماهي و غذاهاي حاوی امگا 3، افزايش مصرف ميوه و سبزي، افزايش مصرف غذاهاي دريايي و غلات و قطع مصرف الکل و مواد روانگردان را به منظور پيشگيري از بروز آلزايمر موثر دانست.
اين متخصص و جراح مغر و اعصاب در ادامه بر انجام فعاليت هاي ورزشي در افراد به ويژه سالمندان تاكيد كرد و متذكشرشد: انجام فعاليت ورزشي مي تواند با تاثير بر روي مركز حافظه مغز از بروز اين بيماري پيشگيري كند.
دكتر حبوياتي در ادامه با بيان اين كه  ورزش ذهن نيز مي تواند در كاهش و پيشگيري از بروز آلزايمر موثر باشد يادآورشد: افزايش مطالعه، استفاده از كامپيوتر به صورت متعادل، ايجاد خلاقيت و نوآوري در زندگي ميتواند ذهن را خلاق تر نموده  و با فعالتر نمودن سلول هاي مختلف مغز از بروز آلزایمر جلوگیری خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر