شيرگاو و حفظ سلامتي كودكان

مصرف 2 فنجان شير در طول روز براي سلامتي كودكان ايده آل است.
به گزارش وب‌دا، به نقل از تحقيقات آنلاين به دست آمده از نشريه طب اطفال محققان با مطالعه تأثيرات حاصل از مصرف شير گاو روي 1300 كودك 2 تا 5 ساله مشاهده كردند كودكاني كه شيرگاو بيشتري مي‌نوشند داراي ذخاير بالايي از ويتامين D‌ در خون خود هستند اما ميزان ذخاير آهن در آنها پايين‌تر است.
براساس اين گزارش محققان با ارزيابي عادات نوشيدن شير و عوامل ديگر كه مي‌تواند روي ذخاير آهن و ويتامين D‌ تأثيرگذار باشد و نيز بررسي نمونه خون كودكان مورد مطالعه افزودند مصرف 2 فنجان شير در هر روز براي حفظ سطوح مناسب ويتامين D‌ در اكثر كودكان كافيست و همچنين اين ميزان شيرگاو ذخاير مورد نياز آهن را در بدن آنها حفظ مي‌كند.
نتايج حاصل از اين گزارش حاكيست دادن شير گاو بيش از اين مقدار به كودكان موجب كاهش منابع آهن در آنها شده بدون آن كه موجب افزايش قابل توجهي از سطوح ويتامين D  در آنها شود.
نتايج ديگر اين مطالعه همچنين مي‌افزايد كودكان با رنگ پوست تيره‌تر ممكن است به اندازه كافي ذخاير ويتامين D‌ در طول زمستان نداشته باشند و براي افزايش اين سطوح به جاي مصرف بيشتر شيرگاو پيشنهاد مي‌شود از راه مناسب‌تري استفاده شود تا ضمن افزايش ذخاير ويتامين D سطوح آهن نيز در آنها حفظ شود.
به گفته محققان سطوح مناسب ويتامين در كودكان به سلامت استخوان‌ها مرتبط است و كمبود آهن نيز باعث كم‌خوني و تأخير در تكامل عملكردهاي شناختي در آنها مي‌شود با اين حال انجمن اطفال كانادا توصيه مي‌كند كه مصرف شيرگاو نبايد تا قبل از يك سالگي در كودكان آغاز شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر