آشنايي با تاثيرات هندوانه در درمان بيماري ها

هندوانه گياهي است كه ميوه آن رگ دار با پوستي سبز رنگ كه داخل آن قرمز است و بهترين تامين كننده آب مورد نياز بدن است.
دكتر احمد ساعدي متخصص تغذيه و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خواص تغذيه ي هندوانه شامل برطرف كننده رفع تشنگي ، كنترل كننده فشار خون، كمك به عملكرد بهتر معده و پوست سفيد داخل آن براي درمان زخم گلو و دهان مفيد است.

وي ادامه داد: مغز تخمه ي هندوانه براي بهبود بيماري هاي روده اي مفيد است، درمان كننده ي درد مثانه، دفع كننده سنگ كليه و داراي 30 درصد روغن گياهي است.


ساعدي عنوان كرد: بهتر است در روزهاي گرم سال هندوانه را با شكر مصرف كرد و براي درمان سوزش و خارش در پوست بدن آن را با تمبرهندي مصرف كرد و لازم است هندوانه را همزمان با غذا يا ساير ميوه ها مصرف نكرد چون موجب اختلال در دستگاه گوارش  و نفخ معده مي شود .
وي در مورد ديگر خواص هندوانه اظهار داشت: 90 درصد هندوانه را آب تشكيل مي دهد كه بهترين تامين كننده آب مورد نياز بدن است.

44 درصد هندوانه را قند هاي طبيعي تشكيل مي دهند و آب آن هندوانه حاوي ويتامين سي و چربي بدون كلسترول است كه يكي از بهترين تامين كننده هاي انرژي براي بدن محسوب مي شود.
وي در پايان تاكيد كرد: هندوانه يكي از بهترين ميوه هاي است كه حاوي انواع ويتامين ها مانند B6 و A  است و يك ليوان متوسط آب آن حاوي 13 ميلي گرم ليكوپين است كه اين ماده (ليكوپين فتوشيميايي) يكي از كارتنوئيد هاي جلوگيري كننده از بروز انواع بيماري هاي قلبي و عروقي و  انواع سرطان ها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر