پس از پیوند کلیه، رژیم غذایی نقش مهمی در بهبود فرد دارد

  
پس از پیوند کلیه، رژیم غذایی نقش مهمی در بهبود فرد داشته و کسانی که قبل از پیوند، تحت درمان با دیالیز بوده اند به راحتی متوجه می شوند که رعایت رژیم غذایی بعد از پیوند راحت تر است.
به گزارش وب دا، مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در داروهایی مانند کورتون ها، سیکلوسپورین، تاکرولیموس، آزاتیوپرین و مایکوفنولات که برای جلوگیری از پس زدن پیوند استفاده می شوند، بر رژیم غذایی تأثیر بسزایی دارند.

ساسان عباسی اظهار کرد: بسیاری از بیماران پس از پیوند کلیه اشتهای زیادی پیدا کرده و به طور ناخواسته دچار افزایش وزن می شوند که این لازم است برای جلوگیری از این حالت از خوردن غذاهای چرب، شیرینی ها، کلوچه و سایر غذاهای غنی از چربی یا شکر خودداری کنند.
وی ابراز کرد: می توان با خوردن غذاهایی مانند سبزی ها و میوه های تازه، گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ بدون پوست،  فرآورده های شیر بدون چربی و نوشابه های رژیمی، دریافت کالری را کنترل کرد.
وی تصریح کرد: کنترل وزن، بیماران پیوندی را از مشکلات ناشی از بیماری های قلبی، دیابت و فشارخون بالا محافظت می کند و این افراد می توانند با انجام فعالیت های جسمی و پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری، از اضافه وزن خود جلوگیری کنند./

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر