خوردن آب ناسالم در سفر مهمترين علت مسموميت غذايي


بسياري از مسموميت ها در طول مسافرت،  ناشي از خوردن و آشاميدن غذاها و آب هاي آلوده به ميكروب است.
آرزو دهقاني كارشناس آموزش اورژانس كشور در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: مسافرانى كه براي اولين بار به مكان هاي مختلف سفر مي كنند نبايد از آب يا غذاي آن منطقه استفاده كنند زيرا بدن آنها پادتن هاى محافظتى را در خون ندارند، و مورد تهاجم اين ميكروب ها قرار گرفته و دچار مسموميت مي شوند.
وي افزود: مسافران بهتر است از آب هايى كه از سالم و پاك بودن آن ها مطمئنن هستند، استفاده كنند و همچنين از يخ استفاده نكنند مگر اينكه مطمئن باشند با آب سالم درست شده است.

دهقاني ادامه داد: در طول سفر، خوردن ميوه ها و سبزيجات خام را كنارگذاشته مگر اين كه قابل پوست كندن باشند و كاهو و ساير سبزى هاى خام برگ دار مثل اسفناج را مصرف نكنند.
كارشناس آموزش اورژانس تصريح كرد: از خريد و مصرف غذا از غذاهايى كه فروشندگان دوره گرد عرضه مي كنند، خودداري كنند همچنين ‌سعي كنند از ظروف يكبار مصرف كه نياز به شستشو ندارد، استفاده كرده و آب سالم براي آشاميدن به همراه خود داشته باشند.‌
وي به هموطنان توصيه كرد: دست ها را بايد به طورمرتب با آب و صابون شستشو دهند، از مصرف سالاد و سبزيجات خام در رستوران ها خودداري كرده و از مصرف كباب و تخم مرغ نيم پز ( عسلي) خودداري كنند همچنين در سفر به مناطق روستايي،‌ لبنيات، ‌بستني،‌ به خصوص شير محلي خريداري نكنند و از لبنيات پاستوريزه استفاده كنند.
به گفته دهقاني، غذاهاي كنسرو شده  را قبل از مصرف بايد به مدت 20 دقيقه جوشاند و از خريد قوطي هاي كنسرو برآمده ،‌ فرورفتگي و يا داراي  نشتي خودداري كرد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر