مصرف شیر و لبنيات، در سلامت پوست نقش مؤثري دارد


 گروه شير و لبنيات در سومین ردیف هرم غذایی، قرار دارد که در رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها و سلامت پوست نقش مهمی دارند.
دكتر زهرا عبداللهي سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: مواد مغذي گروه شیر و لبنیات پروتئین، کلسیم، فسفر، بعضی از انواع ویتامین های گروه ب و ویتامین آ را تامین می کنند.
وي افزود: برای افراد بزرگسال سالم روزانه مصرف 2 تا 3 واحد از گروه شیر و فرآورده هاي توصیه می شود و همچنين زنان باردار و شیرده می بایستی حداقل روزانه 3 واحد از گروه شیر و فرآورده هاي آن مصرف کنند.

دكتر عبداللهي با اشاره به اين كه گروه شیر و لبنیات در رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها و سلامت پوست نقش مهمی دارند، ابراز داشت: مصرف روزانه دو لیوان شیر می تواند نیاز به فسفر را بر طرف كند زيرا شیر حاوی بعضی از ویتامین ها مانند آ، ب12 ، ب2 ، ب 1 است و با مصرف روزانه دو لیوان شیر حدود نصف نیاز بدن افراد بالغ به ویتامین ب12 تامین می شود.
وي درباره مصرف ساير لبنيات گفت: افراد براي استفاده از پنیر تازه، باید آن را به مدت حداقل 2 ماه در آب نمک نگهداری کرده و سپس مصرف كنند و بستنی هایی را بخورند که از شیر پاستوریزه تهیه شده باشد.
اين متخصص تغذيه تصريح كرد: براي مصرف هر نوع كشك حتما قبل از مصرف مقداری آب به آن اضافه كرده و حداقل 5-10 دقیقه در حال به هم زدن بجوشانند معمولاً در تهيه کشک نمک میزان زياد استفاده مي شود توصیه می شود که از انواع كشك کم نمک استفاده کنید. 
دكتر عبداللهي با بيان اين كه افراد هنگام خرید شیر بايد به تاریخ انقضای آن توجه كنند، ابراز داشت: شير را نبايد در معرض نور قرار دهند زیرا باعث نابودی ویتامین ب2  شده و همچنين سبب بد طعمی شیر می شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر