خوردن نوشيدني هاي كافئين دار را در فصل گرما كاهش دهيد



نوشيدني‌هاي كافئين‌دار مانند قهوه و چاي به دليل كافئين و تئوفيليني كه دارند، ادرارآور هستند و نه تنها آب زياد به بدن نمي‌رسانند بلكه سبب دفع آب مي‌شوند.
سعيده معاني كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ انواع دلسترها و ماء‌الشعير كه فاقد مواد افزودني و طعم‌دهنده شيميايي باشند نوشيدني مناسبي در تامين مايعات از دست رفته بدن به شمار مي‌رود.
وي افزود: نوشابه‌هاي گازدار بدترين نوشيدني‌ها به لحاظ ايجاد سوء‌هاضمه و مشكلات گوارشي هستند كه مصرف آن براي رفع تشنگي در فصل گرما توصيه نمي شود.

اين كارشناس تغذيه آب را بهترين نوشيدني در فصل گرما عنوان كرد و گفت:  آب مفيدتر از آبميوه‌هاي صنعتي با افزودني‌ها هستند و در صورت مواجهه با كم‌آبي و عدم دسترسي به آب سالم آشاميدني نوشيدن هر مايع مانند چاي رقيق، دوغ كم‌نمك، شربت كم‌شيرين توصيه مي‌شود.
وي افزود: مصرف ميوه و سبزيجات بهترين راه براي رفع تشنگي در فصل گرما است و به افراد توصيه مي شود براي جلوگيري از گرمازدگي مصرف ميوه هاي آب دار مانند هندوانه، طالبي و خربزه را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر