آب زیاد ننوشید

 توصیه به روزه داران؛
با توجه به امکان اختلال در هضم غذا به هنگام مصرف زیاد آب پس از وعده سحری و افطار، توصیه می شود روزه داران برای داشتن شرایط مناسب در روزه داری، از این کار بپرهیزند.
به گزارش وب دا، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: بهتر است برای تامین آب موردنیاز بدن پس از صرف افطار و قبل از خواب شبانه، مصرف آب، انواع میوه، آب میوه طبیعی، چای کمرنگ و سایر مایعات به تدریج در برنامه غذایی افراد گنجانیده شود.
سمانه عزیزی ادامه داد: استفاده از مواد غذایی آبكی مثل سوپ و آش رقيق، لبنیات به خصوص شیر کم چرب و گرم و هم چنین شیر برنج به هنگام افطار و سحر، موجب حفظ تعادل آب و املا‌ح فرد روزه دار می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سبزی ها و میوه ها، منابع مناسبی از فیبر بوده و این ماده می تواند آب را در درون خود نگه داشته و به تدریج آزاد کند، استفاده از سبزی ها و میوه ها در هنگام افطار و در فاصله زمانی بین افطار تا سحر توصیه می شود.
عزیزی ضمن تاکید بر پرهیز از مصرف مایعات به همراه غذا، یادآور شد: نوشیدنی‌های بسیار خنک به خصوص نوشابه گازدار و چای داغ عطش فرد روزه دار را بیشتر می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر