تغذيه انحصاري با شير مادر طي چند سال اخير رشد صعودي داشته است


مدير گروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي:

7468.jpgمدير گروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به شعار امسال روز جهاني شير مادر تحت عنوان «مرور اقدامات گذشته براي برنامه‌ريزي آينده»، ضمن توضيح فعاليت‌هاي انجام شده توسط اين دانشگاه به منظور ترويج تغذيه با شير مادر، عنوان كرد: ترويج تغذيه انحصاري با شير مادر طي چند سال اخير سير صعودي داشته است.
دكتر فرناز اهدايي‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با توجه به فرا رسيدن هفته جهاني شير مادر، تشويق مادران به تغذيه بر حسب ميل و تقاضاي نوزادشان را از جمله اقدامات در حال اجرا در بيمارستان‌هاي دوستدار كودك دانست و گفت: بر اين اساس توصيه نمي‌شود شيردهي به نوزاد حتما در ساعات مشخصي صورت پذيرد، بلكه هر گاه نوزاد به شير مادر احتياج داشته باشد بايد در اختيارش قرار بگيرد.

وي ضمن توصيه اكيد بر اجتناب از بكارگيريي گول‌زنك‌هايي نظير شيشه شير و پستانك، اظهار كرد: تشكيل گروه‌هاي حمايت از مادران شيرده از جمله ديگر اقداماتي است كه بيمارستان‌هاي دوستدار كودك ملزم به اجراي آن هستند.
اهدايي‌وند افزود: ترويج تغذيه انحصاري با شير مادر طي چند سال اخير سير صعودي داشته است. در تغذيه انحصاري با شير مادر، نوزاد در 6 ماه اول فقط بايد از شير مادر استفاده كند و پس از آن غذاهاي كمكي به برنامه‌ غذايي‌اش افزوده مي‌شود.
مدير گروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشكي با بيان اينكه امسال هفته جهاني شير مادر از دهم تا شانزدهم مرداد ماه برگزار مي‌شود،‌ اظهار كرد: «مرور اقدامات گذشته براي برنامه‌ريزي آينده» شعار امسال هفته جهاني شير مادر است و بر ارزيابي و تجزيه و تحليل فعاليت‌هاي انجام شده در اين راستا تاكيد مي‌كند.
وي افزود: ارزيابي و تحليل وضعيت موجود در اجراي برنامه ترويج تغذيه با شير مادر و تعيين مداخلات لازم، برگزاري سمينار يك روزه شير مادر، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در سطوح مختلف بهداشتي و درماني براي خانواده‌ها به ويژه مادران و پدران، تقدير از مادران موفق و كاركنان فعال در زمينه ترويج تغذيه با شير مادر، از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده به منظور گراميداشت روز جهاني شير مادر هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر