آسپرين براي مقابله با افسردگي مفيد است


aspiringetty.jpgنتايج يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد كه مصرف روزانه آسپرين براي مقابله با افسردگي در افراد سالمند مفيد و موثر است.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، آزمايشات نشان مي‌دهد كه مصرف دوز روزانه آسپرين به طور منظم احتمال بروز علائم افسردگي را تا حدود 40 درصد در سالمندان كاهش مي‌دهد.

به گزارش اكسپرس، اين دارو ظاهرا ميزان هوموسيستين را در بدن كاهش مي‌دهد. هوموسيستين نوعي اسيد موجود در خون است كه احتمالا بالا رفتن حجم آن در خون باعث افزايش خطر وقوع حمله قلبي و سكته مغزي مي‌شود. به تازگي متخصصان دانشگاه استراليايي غربي در مطالعات جديد خود روي 3700 مرد 69 تا 87 ساله دريافته‌اند كه افزايش حجم اين اسيد عامل بروز مشكلات و اختلالات رواني است و مي‌توان با تجويز آسپرين براي سالمندان ميزان اين اسيد را در خون كاهش داده و از بروز علائم افسردگي در اين دوران تا حد قابل توجهي پيشگيري كرد.
سالمندان به دليل تنهايي و كاهش سطح سلامت جسمي و عمومي مستعد ابتلا به افسردگي هستند. اين مطالعات نشان مي‌دهد مرداني كه سطح هوموسيستين در خونشان بالا است 60 درصد بيشتر در معرض ابتلا به افسردگي هستند. بعلاوه در اين بررسي‌ها معلوم شد مصرف مكمل‌هاي ويتامين B كه در كاهش هوموسيستين موثر است در زمينه مقابله با افسردگي تاثير مشابه با آسپرين را ندارد.
جزئيات اين مطالعه در مجله «روانپزشكي تفسيري» منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر