مصرف ماهي در پيشگيري از پوكي استخوان موثر است

 استفاده از ماهي به دليل اينكه مواد مغذي مفيدي دارد مي تواند يكي از راهكارهاي پيشگيري از پوكي استخوان باشد.
 به گزارش وب دا، عضو مركز تحقيقات روماتولوژي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به ديگر موارد تغذيه اي كه مي تواند نقش پيشگيرانه در ابتلا به پوكي استخوان داشته باشد، اظهار داشت: استفاده از لبنيات به اندازه كافي به همراه ويتامين دي نقش موثري در پيشگيري از ابتلا به پوكي استخوان دارد.
دكتر ژاله شريعتي سرابي عوامل و زمينه هاي بروز پوكي استخوان را متعدد دانست و تصريح كرد: بالا رفتن سن مهمترين دليلي است كه سبب بروز پوكي استخوان مي شود.
دانشيار دانشگاه علوم پزشكي مشهد در اين راستا ادامه داد: بي تحركي، رژيم غذايي نامناسب، داشتن مشكلات كليوي و گوارشي و استفاده نكردن از نور مستقيم آفتاب از جمله عواملي است كه مي تواند احتمال ابتلا به پوكي استخوان را بالا مي برد.
دكتر شريعتي سرابي افزود: همچنين استفاده بي رويه از برخي از داروها مي تواند زمينه ساز ابتلا به پوكي استخوان باشد و اگر افراد ملزم به استفاده از برخي از اين داروها مانند داروهاي ضد صرع و ضد تشنج هستند بايد تمهيدات پيشگري از ابتلا به پوكي استخوان را با استفاده از ويتامين ها و كلسيم در نظر بگيرند.
عضو مركز تحقيقات روماتولوژي دانشگاه علوم پزشكي مشهد توجه به پوكي استخوان را در زنان و دختران ضروري دانست و خاطر نشان كرد: دختراني كه تغذيه سالم داشته باشند و از لحاظ استخواني مشكلي نداشته باشند مي توانند در آينده مادراني سالم باشند و نوزاداني سالم به دنيا بياورند.

دكتر شريعتي سرابي با اشاره به احتمال بيشتر ابتلا به پوكي استخوان در زنان يائسه تاكيد كرد: در اين دوران زندگي به دليل افت هورمون ها در بانوان زمينه مستعدي براي ابتلا به اين بيماري به وجود مي آيد لذا بهتر است كه بانوان در ابتداي دوران يائسگي آزمايش تراكم استخوان را انجام دهند تا بتوانند بر اساس آن اقدامات لازم براي پيشگيري از پوكي استخوان را انجام دهند.
دانشيار دانشگاه علوم پزشكي در اين راستا بيان كرد: همچنين پس از سن 60 سالگی تمامی بانوان و آقايان نياز به انجام آزمايش تراكم استخوان دارند تا بتوان اقدامات لازم را بر اساس شرايط در افراد انجام داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر