زنجبيل، موثر در كاهش درد


جام جم آنلاين: متخصصان تغذيه و سلامت معتقدند، برخي از مواد غذايي به كاهش دردهاي مزمن كمك مي‌كند.
به گزارش ايسنا، اين متخصصان تاكيد مي‌كنند هر چند ورزش و تمرينات مديتيشن (مراقبه) بهترين شيوه‌ براي مقابله با درد است، اما با چند تغيير ساده در رژيم غذايي نيز مي‌توان به شيوه‌اي موثر درد را كنترل كرد. مثلا بررسي نشان داده است، زردچوبه و زنجبيل هر دو از چاشني‌هاي بسيار مفيد است كه خاصيت تسكين‌‌دهنده درد مانند داروهاي آسپيرين و ايبوبروفن را دارد. به اين ترتيب افزودن‌ اندكي زنجبيل به چاي يا قهوه‌اي كه روزانه مصرف مي‌كنيد در تسكين درد موثر است.
اين متخصصان تاكيد مي‌كنند، از فرآورده‌هاي لبني استفاده كنيد. محصولات لبني سرشار از كلسيم و ويتامين D است كه اين دو ماده نيز به نوبه خود نقش موثري در كنترل درد دارد. همچنين غلات را همراه با سبوس آنها مصرف كنيد. غلات سبوس‌دار غني از منيزيم است. اين ماده معدني براي مقابله با دردهاي عضلاني بسيار مفيد است و به كاهش دردهاي مزمن كمك مي‌كند.
به گفته اين متخصصان چرب‌كردن مفاصل با استفاده از روغن زيتون نيز در كاهش درد، بسيار مفيد است. روغن زيتون غني از آنتي‌اكسيدان‌هايي موسوم به پلي فنول‌هاست كه مكانيسم مقابله با درد را در بدن فعال مي‌كند و از اين رو توصيه مي‌شود كه مفاصل خود را با اين روغن چرب نگه داريد.مصرف سبزي‌هاي داراي برگ سبز مانند اسفناج، كاهو و كرفس كه سرشار از ويتامين K است نيز تسكين‌دهنده درد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر