سالمندان مبتلا به سوء تغذيه هر 2 تا 3 ساعت ميان وعده بخورند

 
سالمندان مبتلا به سوء تغذيه بهتر است سه وعده غذاي اصلي داشته باشند و به فاصله هر 2 تا 3 ساعت ميان وعده ميل كنند.
سعيده معاني كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا، اظهار داشت: وعده‌هاي اصلي غذايي به موقع مصرف شود و از مصرف ديرهنگام صبحانه و شام كه سبب گرسنگي طولاني مدت مي‌شود (بيش از 12 ساعت) پرهيز شود.
وي افزود: لازم است سالمندان حداقل دو ميان وعده كه مي‌تواند شامل بيسكويت (ترجيحاً سبوس‌دار)، كيك، كلوچه، نان و پنير، نان و سيب‌زميني، نان و تخم‌مرغ، نان و خرما، نان شيرمال همراه با يك ليوان شير و انواع ميوه باشد، مصرف كنند.
اين كارشناس تغذيه با اشاره به اين كه تنوع بايد در مصرف روزانه مواد غذايي رعايت شود، گفت: براي افزايش اشتها در سالمندان لاغر غذا در بشقاب بزرگتر كشيده شود و از سبزي‌هاي رنگي مانند هويج، گوجه فرنگي، فلفل دلمه‌اي در غذا استفاده شود.
وي مصرف غذاهايي كه تهيه آنها آسان است مانند فرني، ماست و خيار حاوي كشمش و گردو و شيربرنج، پوره تخم مرغ و سيب زميني و شله زرد را براي تكميل انرژي دريافتي توصيه كرد و ابراز داشت: در مورد سالمنداني كه به تنهايي قادر به غذا خوردن نيستند بايد حتماً از نزديكان و خويشان كمك گرفت و از حذف وعده‌هاي غذايي پرهيز كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر