كاهش بيماري هاي رواني و عصبي با مصرف اسيدهاي چرب امگا 3

 اسيدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی بخش عمده­ای از چربي­های سيستم عصبی و مغز را تشکيل داده و هيچ جايگزينی برای نقش آنها در مغز وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار وب دا، دکتر سميرا عشقی نيا متخصص تغذيه اظهار داشت:‌ نوع ديگری از اسيدهای چرب در دانه­ها و مغزها مثل آفتابگردان و به مقدار قابل توجهی در مغز گردو وجود دارد که به هيچ عنوان مغز گردو و يا دانه­ها جايگزين و تأمين کننده نياز بدن به ماهی و غذاهای دريايی نخواهد بود. ماهی ساردين و قزل­آلا از منابع خوب اين اسيدهای چرب هستند.
وی در ادامه مطلب افزود: تحقيقات اهميت و نقش مهم اين مواد را در پيشگيری و بهبود بيماري­هايی مثل بيش­فعالی، افسردگی، افکار خودکشی يا ديگرکشی، اسکيزوفرنی، اوتيسم و اختلالات دوقطبی ثابت کرده است.
دكتر عشقي نيا تصريح كرد: همچنين ديده شده کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری ميزان مصرف کمتری از اين چربي­ها داشته­اند از ضريب هوشی پائين­تر و موفقيت­های اجتماعی کمتری برخوردار بوده­اند.
عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان كرد:‌ کمبود اين مواد در کودکانی که دچار اختلال کاهش تمرکز یا بيش­فعالی، اختلالات رفتاری و يا چاقی مفرط هستند ديده شده است. مصرف اين چربي­ها در درمان افسردگی کودکان در برخی مطالعات مفيد گزارش شده است.
وي يادآور شد: بخش ديگری از چربي­های مغز را اسيدهای چرب امگا 6 تشکيل مي­دهد که به وفور در روغن­های گياهی يافت مي­شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر