براي لاغر شدن ميان بر نزنيد!

 برای لاغر شدن نباید به دنبال راه میان بر بود زیرا میان بر ها تهدید کننده سلامتی هستند و منجر به ایجاد عوارض خطرناک برای بدن می شوند.
به گزارش خبرنگار وب دا، متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه چاقي در بين افراد جوامع امروزه با احتمال ابتلاء به بيماري هاي ديــابــت، بـيـمـاري‌هـاي قـلـبـي، سكته‌هاي قلبي و مغزي همراه است، افزود: افراد چاق و داراي اضافه وزن در پي راهكاري ساده، بدون فعالیت فيزيكي و تحمل سختی هستند كه بتوانند وزن خود را كنترل كنند.
دکتر محسن تقی زاده با اشاره به اینکه عده ای سودجو از چاقی افراد سودهای کلان می برند، تصریح کرد: رواج انواع و اقسام قرص ها، داروهای لاغری و وسایلی که بدون نیاز به رژیم و ورزش باعث کاهش وزن می شوند راههای میان بر لاغری محسوب می شود که پولهای کلانی را به جیب این شرکتهای به اصطلاح لاغری روانه کرده است.
وي اظهار داشت: تحقیقات پزشكی نشان می دهد این داروها عموماً بی اثر هستند و یا اثر آنها بسیار کم و كوتاه مدت است بطوری که پس از قطع دارو، وزن شخص نه تنها به حالت اولیه باز می گردد بلكه عوارض جانبي ناشي از مصرف آنها منجر به بروز بيماري هاي جديد در فرد و در بعضی موارد حتی منجر به مرگ مصرف کننده مي شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: این راهها اثرات دائمی ندارند و با قطع مصرف آنها دوباره چاقی باز می گردد و این بار سرسخت تر از گذشته باقی می ماند.
به گفته وی، ایجاد جوش های پوستی،ریزش مو،عصبانیت، سرگیجه و سردرد، مشکلات قلبی، افزایش فشار خون، ناراحتی های هورمونی و اعتیاد از شایع ترین عوارض مصرف داروهای لاغری است.
وی تاکید کرد: بهتر است به عنوان گام اول، عادات غذایی غلط را تغییر داد و ورزش را مهمان خانه ها کرد.

اين متخصص تغذيه اذعان داشت: انجام فعاليت‌‏هاي بدني و ورزش از مهمترين عوامل تسهيل كننده كاهش وزن در افراد چاق است و مهمترين نقش پيشگيري در افزايش وزن افراد و سبب بهبود وضعيت چربي‌‏هاي خون مي‌‏شود.
دکتر تقی زاده در پایان یادآور شد: رعايت تنوع، تناسب و تعادل مصرف مواد مغذي همراه با كاهش تدريجي انرژي مصرفي، مصرف قندهاي ساده، چربي‌‏هاي جامد و نمك، افزایش مصرف ميوه‌‏جات، سبزيجات، محصولات لبني كم چرب و محدوديت در مصرف گوشت قرمز اثر به سزايي در تصحيح عادات غذايي و تعادل وزن دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر