عصاره دانه انگور در كاهش عفونت‌هاي ويروسي مؤثر است

 
نتايج يك تحقيقات نشان داد عصاره دانه انگور مي‌تواند عفونت گوارشي حاصل از نورو ويروس‌ها را كاهش دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي محققان با انجام آزمايشات خود در مدلي از موش‌ها دريافتند عصاره دانه انگور مي‌تواند عفونت حاصل از عوامل جانشيني نورو ويروس‌ها كه ويژگي‌هاي  پاتولوژيكي و بيولوژيكي را با نورو ويروس‌هاي انساني به اشتراك مي‌گذارند، تا حدود زيادي كاهش دهد.
براساس اين گزارش محققان افزودند: شواهدي وجود دارد كه عصاره هسته انگور به طور مؤثر مي‌تواند به پروتئين كپسيد (پوشش نورو ويروس) آسيب رساند و براين اساس با غيرفعال كردن آن توانايي اتصال ويروس و عفونت‌هاي حاصل از آن را كاهش دهد.
نتايج حاصل از اين گزارش ضمن بيان اين كه نورو ويروس‌ها علت بيش از نيمي از بيماري‌هاي گوارشي ناشي از مواد غذايي در آمريكا و دومين منبع بزرگ علت شيوع اين بيماري در اروپا هستند افزود: اگرچه مهم‌ترين انتقال اين ويروس‌ها و ايجاد گاستروانتريت حاد، انسان به انسان است ولي آنها عمدتاً به صورت دهاني – مدفوعي منتقل مي‌شوند و غذاها، آب و سطوح آلوده از منابع مهم شناسايي شده انتقال آن هستند.
به گفته محققان تنها تعداد، 10 تا 100 عدد از ذرات اين ويروس‌ها براي انتقال بيماري كافي است و علائم بررسي شده شامل بي‌حالي و كسالت، استفراغ، اسهال و دردهاي شكمي است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر