صرف انار ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد

 
انار آنتي‌اكسيدان زيادي دارد و به همين دليل در كاهش ريسك بيماري‌هاي قلبي و عروقي و سرطان پروستات و سرطان سينه و سرطان‌هاي ديگر بسيار موثر است.
به گزارش وب دا، يك متخصص تغذيه گفت: يك انار متوسط به وزن 280 گرم حاوي ميزان زيادي كربوهيدرات است و مقدار بسيار كمي نيز چربي دارد. همچنين يك انار با اين وزن حاوي 230 كيلو كالري انرژي است.
 دكتر دردانه حسين افزود: انار سرشار از ويتامين Cاست و به همين دليل مصرف آن در دوران سرماخوردگي مفيد است و نيز اين ميوه ويتامين Kو پتاسيم زيادي دارد.
وي افزود: مصرف انار ميزان فشار خون و كلسترول را نيز كاهش مي‌دهد. انار براي بيماران ديابتي نيز در حد مجاز مشكلي ايجاد نمي‌كند.
وی تصريح كرد: برخي از مردم تصور مي‌كنند كه انار آهن زيادي دارد در حالي كه اين گونه نيست و آهن موجود در اين ميوه زياد نيست. از ميان مواد معدني موجود در انار، ميزان كلسيم زياد است و داراي مقداري آهن، منيزيم و مس نيز هست.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: انار سرشار از ويتامينC  است و مي‌تواند در كاهش ريسك بيماري‌هاي قلبي موثر باشد.
وي ادامه داد: آب انار نيز همه اين خواص را دارد ولي رب‌انار با حرارت ديدن، ميزان زيادي از ويتامين c و املاح خود را از دست مي‌دهد و مصرف آن به صورت تازه بيشتر توصيه مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر