افراد چاق ميزان دريافت مواد غذايي در ماه رمضان را 20 درصد كاهش دهند


در ماه رمضان افرادي كه اضافه وزن دارند و يا چاق هستند بهتر است ميزان دريافت مواد غذايي را نسبت به ساير ايام تا 20 درصد كاهش دهند.
دكتر احمد پورآرام متخصص تغذيه،‌ در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: افراد چاق و داراي اضافه وزن در صورت پيروي از يك برنامه غذايي صحيح و كنترل شده، با سوزاندن و حذف چربي هاي اضافه در بدن سبب كنترل اضافه وزن و چاقي شده و در نهايت سبب بالابردن سطح سلامت در اين افراد مي شود.
وي افزود: چاقي و اضافه وزن منشاء اصلي بسياري از بيماري هاي متابوليك و غيرواگير است كه مرگ ومير بالايي را به خود اختصاص مي دهد كه اين خود از فوايد و تاثيرات مهم روزه داري در كنترل بيماري ها است.

به گفته اين متخصص تغذيه، كساني كه چاق نيستند و يا اضافه وزن ندارند، مي توانند سطح دريافت انرژي روزانه خود را در ماه رمضان مانند ساير ايام حفظ كنند كه در اين صورت در پايان ماه رمضان تغيير محسوسي در وزن آنها ايجاد نمي شود.
دكتر پورآرام تصريح كرد:‌ افزايش و يا كاهش وزن افراد در پايان ماه رمضان به وضعيت اضافه وزن و چاقي فرد قبل از ورود به ماه مبارك، نحوه تغذيه فرد در اين ايام و در نهايت وضعيت انجام فعاليت هاي بدني وي در طول ماه بستگي دارد و به همين دليل افرادي كه به اين نكات توجه نمي كنند، به اضافه وزن و حتي چاقي مبتلا مي شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر