لاغرها در سحر، شیر و ماست بخورند

 براي پيشگيري از تشنگي در روزهاي گرم و طولاني تابستان، روزه‌داران در وعده سحري غذاهاي چرب و شور مصرف نكنند.
به گزارش وب دا، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز ضمن بیان این مطلب گفت: مصرف غذاهاي چرب و شور در وعده سحري موجب ايجاد احساس تشنگي شديد در افراد روزه‌دار مي‌شود و در مقابل، مصرف ميوه و سالاد در وعده سحري از تشنگي در طول روز پيشگيري مي‌كند.
 دكتر دردانه حسين‌ با بيان اينكه افرادي كه اضافه وزن دارند بهتر است در وعده سحري از مصرف غذاهاي پركالري خودداري كنند، افزود: افراد كم‌وزن مي‌توانند در اين وعده از غذاهاي پركالري استفاده كنند،‌ ولي اين افراد نيز بايد از خوردن غذاهاي چرب و شور خودداري كنند.

 اين متخصص تغذيه تصريح كرد: به افراد كم‌وزن توصيه مي‌شود براي مقاومت در روزهاي طولاني و گرم تابستان، در وعده سحري از شير و ماست استفاده كنند، زيرا مصرف لبنيات در وعده سحري علاوه بر اينكه مانع احساس تشنگي در طول روز مي‌شود، داراي كالري زيادي هستند و از ضعف پيشگيري مي‌كنند.
وی گفت: برخي افراد شب‌ها پيش از خواب مقداري غذا مصرف مي‌كنند، با اين تصور كه مقدار غذاي مصرف شده جاي وعده سحري را مي‌گيرد. اين كار درست نيست و به هيچ وجه توصيه نمي‌شود. افراد روزه‌دار وعده سحري را بايد پيش از اذان صبح مصرف كنند و پس از آن نيز تا حد امكان نبايد بخوابند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر