بیماران تالاسمی از طبخ غذا در ظروف آهنی خودداری كنند

 بیماران مبتلا به تالاسمی، از طبخ غذا در ظروف آهنی خودداری كنند.
به گزارش وب دا، مسئول واحد بیماری های خاص مركز پزشكی، آموزشی و درمانی اخوان كاشان با اشاره به اینكه تالاسمی نوعی بیماری ژنتیكی است، افزود: بیماران مبتلا به تالاسمی به علت دریافت خون های مكرر، كمبود هموگلوبین با درجاتی از هیپوكسی(كمبود اكسیژن) و جذب آهن بیشتر از مواد غذایی برای تولید سلول های خونی، نه تنها دچار كمبود آهن نیستند بلكه در معرض مسمومیت نیز قرار دارند.
دکتر جواد الماسی تصریح کرد: استفاده از ظروف آهنی برای پخت غذا، احتمال ورود مقداری از آهن را به مواد مصرفی افزایش می دهد.

وی تاكید كرد: همچنین، با توجه به اینكه بیماران تالاسمی بایستی جذب آهن به بدنشان را كاهش دهند، نگهداری مواد غذایی به صورت مستقیم در ظروف آهنی نیز توصیه نمی شود.
مسئول واحد بیماری های خاص مركز پزشكی، آموزشی و درمانی اخوان كاشان اظهار داشت: كاهش مصرف موادی كه جذب آهن را افزایش می دهد نیز راهكار دیگری برای برطرف كردن این مشكل است.
دکتر الماسی خاطرنشان كرد: مصرف برخی از مواد مانند غلات، لبنیات، چای و قهوه همراه با وعده های غذایی به منظور تنظیم و كاهش جذب آهن خون، به بیماران مبتلا به تالاسمی توصیه می شود.
وی یادآور شد: بیماران مبتلا به تالاسمی نبایستی از مواد غذایی غنی شده با آهن مانند برخی از بیسكویت ها، ماكارونی ها و شكلات ها استفاده كنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر