تاثير مواد غذايي پرچرب بر كاهش احساس طعم مواد غذايي

 وردن مواد غذايي پرچرب ميزان تشخيص در طعم و مزه غذاها را كاهش مي‌دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه اشپرينگر، محققان دانشگاه ناتينگهام و شركت مواد غذايي يونيلور دريافتند كه چربي موجود در غذاها مي‌تواند فعاليت قسمتي از مغز را كه مسئول پردازش و پاسخ‌دهي به طعم و مزه غذاهاست را مختل ‌كند.
براساس اين گزارش محققان طي يك دوره سه ساله با بررسي واكنش مغزي گروهي از افراد به چشيدن محتواي چربي چهار امولسيون از ميوه‌هاي مختلف تحت نظر يك اسكنر MRI، مشاهده كردند كه قشرهاي سوماتو سنسوري و قدامي، اينسولاي خلفي و مياني كه مسئول درك طعم غذاها در مغز هستند را در مقايسه  با خوردن نمونه‌هاي چرب، فعال‌تر مي‌كند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه امولسيون‌هاي چربي، واكنش‌هاي كورتيكال مغز در نواحي مربوط به پردازش و پاسخ‌دهي به طعم و مزه را سركوب مي‌كند و باعث بروز احساس گرسنگي و سيري نابجا مي‌شود.
نتايج ديگر اين مطالعه حاكي است كه لذت بردن مردم از مواد غذايي و تأمين خواسته آنها مبتني بر عرضه غذاهاي سالم بسيار مهم‌تر از طعم و مزه محصولات است.
براساس اين گزارش محققان افزودند كه اين اولين مطالعه است كه به بررسي اثر چربي بر روي پردازش حسگرهاي درك كننده مزه غذاها مي‌پردازد و اميد است در آينده‌اي نزديك منجر به ايجاد غذاهاي سالم و محصولات غذايي كم چرب بدون تأثير منفي بر طعم غذاها شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر