کاهش بار بیماریها در گروه سنی زیر80 سال از اهداف برنامه سالمندی


اهداف کلی برنامه سالمندی مشتمل بر کاهش بار بیماریها در گروه سنی زیر80 سال و کاهش بیماری و معلولیت های شایع در گروه سنی 80 سال و بالاتر و ترویج شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی است.
به گزارش وب دا، مدیر گروه سلامت خانواده وجمعیت مرکز بهداشت نیشابور ضمن بیان این مطلب گفت: اداره سلامت سالمندان برنامه های مراقبتهای ادغام یافته سالمند،(ترویج شیوه زندگی سالم در سالمندی) را دنبال می کند.
دکتر حسن سجادی گفت: در حال حاضر برنامه مراقبتهای ادغام یافته سالمندی در شهرستان نیشابور در سطح مراکز بهداشتی درمانی اجرا می گردد که در مراکز جهت کلیه افراد سالمند(بالای 60سال)پرونده تشکیل می شود.

وی اظهار داشت: طی مراحل تشکیل پرونده،13بیماری سالمند شامل: فشار خون، احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، تغذیه، دیابت، بینایی و شنوایی، افسردگی، خواب، پوکی استخوان، بی اختیاری ادراری، سل، دمانس، سقوط و عدم تعادل و ایمن سازی در دو سطح غیر پزشک و پزشک بررسی می شود و در صورت نیاز به متخصص ارجاع داده می شوند.
سجادی خاطرنشان کرد: امید است با گسترش این برنامه و تأمین منابع و ترویج شیوه زندگی سالم در سالمندان، شهروندان سالمندی خوبی را تجربه کنند و این مرحله از زندگی را با خوبی و توانمندی طی کنند./

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر