کودکان مادران سیگاری بیشتر به آسم مبتلا می شوند


سيگار كشيدن مادران در دوران بارداري مي‌تواند منجر به مبتلا شدن كودكان به آسم در سنين پيش از ورود به مدرسه شود.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه پزشكي تنفس و مراقبت‌هاي بحراني آمريكايي، محققان با بررسي و تجزيه و تحليل مطالعات جمع‌آوري شده از 8 گروه تولد بر روي بيش از 21000 كودك دريافتند كه فرزندان مادراني كه در دوران بارداري خود سيگار مي‌كشيدند، پيش از ورود به مدرسه در معرض افزايش خطر خس خس كردن و ابتلا به آسم قرار گرفتند.
براساس اين گزارش محققان همچنين افزودند: احتمال خس خس كردن و بروز آسم در كودكان با دوز مصرف سيگار مادران در سه ماهه اول بارداري رابطه مستقيم داشته است.

نتايج حاصل از اين گزارش در تحليل‌هاي تنظيم شده و با دخالت عوامل خارجي ديگر همچنين مي‌افزايد كه علاوه بر اين كه مصرف سيگار توسط مادران باردار، اغلب كودكان 4 تا 6 ساله را در معرض بروز آسم قرار مي‌دهد بلكه استعمال دخانيات در دوران حاملگي توسط مادران و حتي قبل از اين كه آنها متوجه حاملگي در خود شوند، بر روي سيستم تنفسي جنين تأثيرات بسيار بدي مي‌گذارد.
به گفته محققان نتايج سيگار كشيدن توسط مادران خصوصاً در سه ماهه اول بارداري به علت به وجود آمدن نرخ زياد ابتلا به خس خس و آسم و ديگر بيماري‌هاي تنفسي در پيش از دوران مدرسه كودكان، مي‌تواند عاملي براي تشويق زنان جوان باشد كه تا قبل از حاملگي سيگار كشيدن را ترك نمايند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر