مصرف ميوه و سبزيجات به كنترل و پيشگيري از فشار خون بالا كمك مي كند

 پتاسیم به کنترل و پیشگیري از فشار خون بالا کمک می کند و بسیاري از میوه هاو سبزیجات و برخی لبنیات و ماهی ها منابع خوبی از پتاسیم هستند.
سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا با بيان اين كه رژيم غذايي مناسب در كاهش و كنترل فشارخون موثر است، اظهار داشت: مصرف نمک، بیش از نیاز بدن سبب افزایش فشار خون یا تشدید آن می شود و افرادي كه دچار فشار خون هستند بيشتر در معرض ابتلا به بيماريهاي قلبي هستند.



دكتر زهرا عبداللهي اضافه كرد: انواع غذاها و سوپ های آماده مصرف و یا کنسرو شده، غذاهای بیرون از منزل، سوسیس و کالباس و گوشت های نمک سود شده و به طور کلی گوشت و فرآورده های آن و همچنین تنقلات شور، سرشار از نمک (سدیم) هستند.
وي تصريح كرد: کلسیم و منیزیم از فشار خون بالا جلوگیري می کند، لبنیات و کلم منابع غنی از کلسیم هستند، در حالی که منیزیم در بسیاري از غلات کامل و سبزیجات داراي برگ هاي سبز تیره یافت می شود.
اين متخصص تغذيه خاطر نشان كرد: پیاز و سیر از مواد غذایی هستند که بر فشار خون بالا موثر  نبوده اما خوش طعم هستند و جایگزین هايخوبی براي چاشنی هاي نمکی هستند و اغلب اوقات نیز در دسترس هستند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر