کمتر دروغ بگویید، مریض نشوید

 دروغ گفتن كمتر با افزايش ميزان سلامتي مي‌تواند از بروز بسياري از بيماري‌ها جلوگيري كند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از مطالعات ارائه شده در انجمن روان‌شناسي آمريكا، محققان دانشگاه نورث ديم در اينديانا دريافتند كه بيان حقيقت در هنگام وسوسه شدن به گفتن دروغ، به ميزان قابل توجهي به بهبود سلامت روحي و جسمي افراد كمك مي‌كند.
براساس اين گزارش محققان با بررسي و انجام آزمايش دروغ سنجي و تعيين ميزان صداقت روي 110 نمونه از افراد با رده‌هاي سني 18 تا 71 سال شامل 34 درصد بزرگسالان و 66 درصد دانش‌آموزان مشاهده كردند كه با كاهش تعداد دروغ‌ها در گروه مورد مطالعه، ميزان سلامتي آنها افزايش مي‌يابد و آنها كمتر از ايجاد بيماري‌هاي جسمي و رواني در خور مانند گلودرد و سردرد و اضطراب شكايت مي‌كنند.

نتايج حاصل از اين گزارش با آموزش محققان به گروه مورد مطالعه به طوري كه نيمي از جمعيت بايد از گفتن هرنوع دروغي به هركسي خودداري مي‌كردند و با آزاد گذاشتن نيمه ديگر جمعيت مي‌افزايد هنگامي كه شخصي از دروغ گفتن اجتناب مي‌كند متعاقباً اضطراب كمتري دارد، در حالي كه افراد دروغ گو با گفتن حرف‌هاي ضد و نقيض و رد گم كردن، ميزان استرس و اضطراب را در خود افزايش مي‌دهند.
گفتني است دروغ‌گويي اغلب از دوران كودكي شروع مي‌شود و با بزرگ شدن كودك به نوعي مرحله اي از شكل‌گيري شخصيت او مي‌شود به طوري كه اين افراد درسنين بالاتر به سختي مي‌توانند از دروغ گفتن پرهيز كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر