كاهش خطر ابتلا به آلزايمر با خوردن ماهي و آجيل

 خوردن غذاهاي سرشار از امگا 3 مانند ماهي، مرغ و آجيل احتمال ابتلا به آلزايمر را كاهش مي‌دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از ژورنال پزشكي نورولوژي آمريكا محققان دانشگاه كلمبيا در نيويورك با بررسي رژيم غذايي 1219 فرد 65 ساله بدون بيماري زوال عقلي به مدت يك سال و گرفتن آزمايش خون از آنها به منظور مشاهده سطح پروتئين بتا آميلوئيد، دريافتند كه افرادي كه مواد غذايي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 مانند مرغ، ماهي و مغزهاي آجيل را مصرف مي‌كردند، متعاقباً سطح بتا آميلوئيد در خون آنها كمتر از بقيه افراد بوده است.
براساس اين گزارش محققان افزودند: مصرف 1 گرم امگا 3 در روز (معادل نيمي از يك فيله ماهي سالمون در هفته) بيشتر از متوسط مقدار امگا 3 مصرفي در اين افراد، ميزان سطح بتا آميلوئيد خون را تا حدود 30 درصد كاهش داده است.

به گفته محققان در اين آزمايش عوامل ديگري مانند سن، جنس و يا حتي وجود ژن APOE  كه يك عامل خطري براي بروز بيماري آلزايمر است در اين افراد بررسي شد و بازهم مصرف امگا 3 همان نتايج مشابه را ايجاد كرد.
گفتني است: پروتئين بتاآميلوئيد پروتئيني است كه با كاهش مقادير آن در خون مي‌توان از كاهش قواي ادراكي در افراد و ايجاد آلزايمر جلوگيري کرد و بنابراين تحقيق اندازه‌گيري اين پروتئين در مغز ساده نيست ولي ارزيابي آن در خون ساده‌تر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر